lørdag den 16. juli 2011

Barnedåbskage til Oliver.

 Så er det blevet tid til at lave endnu en kage. Min dejlige kusines barnebarn skal døbes og jeg har lovet at lave en kage.
 Jeg besluttede, at benytte lejligheden til at prøve at modelere mine egne figurer. Temaet var Peter Plys, så der var mange figurer, jeg skulle forsøge mig med. Jeg fandt billeder på nettet, som jeg prøvede at modelere efter. Jeg er selv ganske stolt af mit resultat, det var absolut ikke så svært, som forventet. Jeg ved godt, at figurerne ikke ligner 100 % men man må da også gerne kunne se, at det er hjemmelavet :-)


En lille test af pynten til kagen, så jeg var sikker på at det passede til størrelsen.

Kagen er endnu engang den gode chokoladekage. Samt en lys drømmekagebund.
Chokoladekagen er skåret op i 2 bunde og sammen med den lyse bund er den lagt sammen med hvid- og lys chokoladeganache. Opskriften kan du se her. Jeg valgte chokolade ganache istedet for chokolademousse, som jeg brugte i sidste weekend. Dette da moussen ikke var fast nok til den danske sommer og havde tendens til at løbe.... For at sikre mig mod den danske lunefulde sommer, har jeg lavet en kant af chokolade frosting  rundt i kanten af kagebundene. Dette håber jeg vil holde på chokolade ganachen, så kagen holder formen. Den er smurt op med 1:1 chokolade ganache inden fondant er lagt på. Det grønne græs i kanten af kagen er royal ising, jeg brugte en almindelig rund tyl til at komme det på med og efterfølgende brugte jeg en tandstik til at lave striber i det, så lignede græs.
Kagen var et hit. Alle synes at den var utrolig flot og at den smagte fantastisk.







1 kommentar:

  1. den var fantastisk flot, og smagte rigtig dejligt, kan anbefales hvis andre skal bruge en kage

    SvarSlet