mandag den 18. juli 2011

Blåbær cupcakes.

Idag har jeg, for første gang i meget lang tid, fråset og købt et ugeblad. Vupti om der ikke lige var en opskrift på Blåbær Cupcakes - den måtte prøves. Emma, Julie og jeg skal på besøg hos min kusine imorgen, så der kan vi tage dem med :-)



Ingredienser:

100 g margarine,
250 g sukker,
2 æg,
350 g hvedemel,
2 tsk bagepulver,
1/2 tsk vaniljesukker,
1/4 tsk salt,
250 g blåbær,
2 dl mælk.

- Pisk smør og sukker cremet og pisk æggene i et ad gangen.
- Sigt melet sammen med bagepulver og tilsæt salt.
- Vend melet i æggemassen.
- Tilsæt blåbær og mælk.
- Fordel dejen i 16-18 muffinforme - de skal fyldes til lidt under kanten.
- bag ved 180 grader midt i ovnen i ca 25 min.

Når kagerne er afkølet kan man pynte dem med blåbær frosting.

Blåbær frosting:

100 g blødt smør,
150 g flormelis,
2 spsk saft fra blåbær.

- Pisk smør og flormelis cremet,
- pisk blåbærsaft i.
- Fyld frostingen i en sprøjtepose og pynt kagerne.

Velbekomme :-)

2 kommentarer:

  1. De ser rigtig lækre ud, glæder mig til at smage dem i morgen

    SvarSlet
  2. Så er din opskrift brugt - med friske blåbær og lidt blåt i frostingen. Det blev både flot og velsmagende.
    Mange søde hilsner
    Louisa Moeslund

    SvarSlet