lørdag den 23. juli 2011

Kartoffel/blomkålssuppe.

Min store datter har tilbragt en regnvåd uge på Samsø festival. Nu idag lørdag, har hun fået nok og vil prøve at få plads på færgen hjem istedet for søndag eftermiddag. Regn, kulde og nok mangel på søvn er skyld i, at hun kommer hjem med ondt i halsen og en mega forkølelse. Efter hendes ønske laver jeg suppe til aftensmad. Normalt køber jeg bare suppen frossen (hi hi dovenskaben længe leve), men da det er uden for sæson, må jeg prøve selv :-).



Til suppen har jeg brugt:

1,5 kg bagekartofler,
1 blomkål,
1,5 l vand,
salt, peber og lidt muskatnød,
1/4 l fløde,
bacontern til drys ovenpå suppen.


Bagekartofler skrælles og skæres i tern. Blomkål skæres i buketter. Koges i vandet til de er godt møre. Derefter har jeg blendet suppen og efterfølgende tilsat fløden og ladet suppen koge et par minutter. Smagt til med salt, peber og lidt reven muskatnød.
Bacontern ristes på panden og drysses på suppen.

Efter at have prøvesmagt suppen, må jeg stolt erkende, at den smager super godt :-) Jeg synes dog at der skulle meget salt, peber og muskatnød til. Næste gang vil jeg tilføje et par porrer, da de er super gode til at give smag.. Efter at suppen var smagt til har jeg tilføjet nogle broccoli og blomkålsbuketter for at give lidt fyld i suppen... MUMS!!

En sidste kommentar: Suppen smagte fantastisk :-)

3 kommentarer:

  1. Åh det kunne jeg godt spise her i aften. Mums :-)

    SvarSlet
  2. Smagte også dejligt skønne Kira :-)

    SvarSlet
  3. Hvor mange personer er der til? Lyder lækkert.

    SvarSlet