lørdag den 17. september 2011

Barnedåbs, fødselsdags og bryllupskage.

Så blev kagen leveret og festen vel overstået - så nu må jeg løfte sløret for den "hemmelige" kage. Den skulle holdes hemmelig, da gæsterne godt vidste at de skulle til barnedåb og 35 + 40 års fødselsdag - men brylluppet var en overraskelse.
Alle 3 kager er lavet af 2 bunde af den lækre chokoladekage med masser af lækker chokolade i, den 3. bund er en lys drømmekage  tilføjet lidt hakket mørk chokolade. Fyld i alle 3 kager er: tobleronecreme, hvid chokolade mousse og hindbær/brombær mousse med bær af brudeparrets egen avl. Kagen er smurt op med hvid chokolade frosting inden fondant er lagt på. Jeg har selv lavet alt pynten, der er lavet af 50/50 fondant/gum paste. Dog ikke guldringene, de er lavet af plastik og er købt hos www.alttilkager.dk
Jeg er rimelig stolt af resultatet, da det kun er den 8. kage, jeg prøver at lave med fondant - og den første i 3 lag. Det overraskede mig dog noget i forhold til tidsforbruget. Jeg har nok brugt omkring 14 timer alt i alt på at lave kagen. Heldigvis var alt pynten lavet på forhånd, så det var nemt at samle kagen.


Se alle billederne herunder.
















3 kommentarer:

  1. Den er bare så super flot, du er bare en ener til at lave flotte kager

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare flot, Pia :-)

    SvarSlet