søndag den 30. oktober 2011

Kartoffel/porre/blomkålssuppe og pizzasnegle.

Idag er det min mindste datter Emma på 7 år, der har valgt menuen. Hun har valgt, at vi skal ha' suppe og pizzasnegle.. Suppen har jeg lavet som denne, jeg har bare tilføjet 2 porrer. Efter suppen blev blendet, har jeg også tilføjet 1 bæger hvidløgs smøreost - mums, det kan anbefales.



Pizzasneglene er altid et hit herhjemme, så jeg har lavet dobbelt portion. Så er der også lidt til madpakken.

Opskrift på pizza snegle:

Dej:
25 g gær,
2 dl vand,
1 spsk olie,
1/2 tsk salt,
ca. 5 dl pizzamel.

Fyld:
tomatpuré,
revet skinke,
revet ost,
oregano.

1. Dejen æltes sammen - derefter hæve 25 min.
2. Dejen rulles ud, fyld kommes på, rulles sammen og skæres i ca 1,5 cms tykke skiver.
3. Lad sneglene hæve ca 15 min.
4. Bages ved 200 grader i 12-15 min.



Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar