onsdag den 30. november 2011

Hjemmefarvet sprinkles..

Som forberedelse til mine peberkage figurer, som skal være stukket ud som hjerter og juletræer, har jeg indfarvet perlesukker. Det er vildt nemt at lave og er væsentligt billigere end at købe det færdigt.
Man hælder den mængde perlesukker, man skal bruge, i en frysepose. Derefter tager man pastafarve i den ønskede farve. Doser farven med en tandstikker, du lige tørrer af på indersiden af fryseposen. Jeg brugte ca. 3 x farve på en tandstikker til en halv pakke perlesukker. Ryst derefter posen til farven har fordelt sig, kom evt. mere farve i, hvis sukkeret endnu ikke har nået den ønskede farve. Opbevares lufttæt, indtil det skal bruges.

Her kan I se det grønne sukker, jeg skal bruge til juletræerne.



Her kan I se det røde sukker, jeg skal bruge til hjerterne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar