søndag den 11. december 2011

Fødselsdagskage med ambulance.

Kreativiteten har været udfordret de sidste par dage. Pia fylder 35 år og hendes kæreste synes, at hun skulle ha' en kage med en ambulance på. Pia arbejder nemlig i Københavns brandvæsen og kører ambulance dagligt..
Den nederste kage er lavet af drømmekagebunde med jordbærmousse imellem. Smurt op med vanilje  frosting inden fondant er lagt på. Ambulancen er også lavet af drømmekage bunde, der er skåret til og lagt sammen med vanilje frosting (for at gøre ambulancen mere stabil). Derefter er den også smurt op med vanilje frosting inden fondant er lagt på. Det gik rimeligt nemt med at skære kagen til, den store udfordring var, at dekorere den, så den kom til at ligne. hvor er der dog mange finesser på så'n en ambulance :-) Nå men så blev det også prøvet..
Jeg synes selv at resultatet er blevet ok - det er første gang, jeg prøver at lave sådan en kage. Jeg ærger mig lidt over, at jeg ikke havde fået købt en grøn fødevare tus, da noget af teksten på ambulancen normalt er grøn istedet for sort. Jeg har lært en del, ved at lave denne ambulance og fundet ud af, hvad man kan gøre lidt anderledes næste gang.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar