onsdag den 14. december 2011

How to.. Ambulance

Jeg har taget en masse billeder mens jeg lavede min ambulancekage sidste weekend. Så her er der et indlæg om, hvordan jeg lavede ambulancen..

Først bagte jeg en drømmekagebund.



 Den skar jeg til og lagde sammen med vanilje frosting og satte derefter kagen på køl.



Efterfølgende smurte jeg kagen op med vanilje frosting og satte på køl igen.


Så overtrak jeg hele kagen med gul fondant.



Så tog jeg et lille glas og trykkede let, så jeg fik aftegninger til hjulene. Samtidig aftegnede jeg også døre og vinduer let med et lille værktøj.



Derefter tog jeg ambulancen side for side og prøvede så godt jeg ku' at få den til at ligne det billede, jeg havde fundet. Jeg limer tern, vinduer o. lign på med lidt vand.


Har ses venstre side af ambulancen. Det sorte i hjulene har jeg stukket ud med samme glas, som jeg brugte til at præge fondanten ved hjulene med.


Bagenden af ambulancen.


Den anden side samt taget. Jeg har brugt fødevare tus til teksten.


Den blev nu meget fin af et første forsøg at være :-)


Sidst satte jeg ambulancen fast med lidt Royal Icing på den store kage.

3 kommentarer:

  1. Kan man bestille en lignende kage hos dig ?

    SvarSlet
  2. Hvad er den store kage lavet af og sat sammen af?
    Det er en rigtig flot kage!

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot, sådan en vil jeg prøve at lave til min søns fødselsdag på lørdag. Han bliver 1 år og blev født i en ambulance... Håber jeg kan lave den lige så flot som din :-)

    SvarSlet