onsdag den 11. januar 2012

Pynte cupcakes.

Jeg har tidligere set andre, der har prøvet at lave deres egne pynte cup cakes - og det måtte jeg også prøve!

Jeg har fyldt 3 papir muffinforme med gips og stukket en tandstik ned i mens det var vådt. Så har de fået lov til at stå og tørre helt igennem. Da gipsen var tør, har jeg tyllet royal icing ovenpå, som man normalt gør, når man pynter cup cakes. Inden Royal Icingen er tør, har jeg pyntet med blomster og krymmel. Så har mine cup cakes fået lov til at stå og tørre helt op, inden de er blevet pyntet med aberne. (ca. 2 uger i stue temperatur). Royal Icingen er nu helt hård, så det er muligt at lave aberne ovenpå uden at det falder sammen. Jeg har modelleret aberne direkte oven på cup caken. Tandstikken som jeg satte ned i gipsen sidder igennem abens krop og delvist igennem hovedet. Vejledning til at lave aberne finder du her. Dog har jeg lavet aberne lidt mindre end den i vejledningen. Nu skal mine cup cakes så ha' lov til at stå og tørre igen og når fondanten er helt tør, vil jeg prøve at give dem en gang klar lak..


De har fået lov til at stå og tørre på min nye tallerkenrække, hvor mine kagebøger pynter :-)


3 kommentarer:

  1. hold da op en masse fine bøger :) Dine aber er vild søde :)
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  2. Hold da op, hvor er "ikke tale, ikke høre og ikke se" søde. :o)
    Sikke en masse dejlige bøger, god idé at have dem fremme, hvis pladsen er til det. :o)
    Kagehilsner Bettina

    SvarSlet
  3. Tusind tak Bettina, jeg også selv begejstret for aberne :-)

    SvarSlet