lørdag den 4. februar 2012

Kage til 50 års fødselar :-)

I anledning af en venindes mands 50 års fødselsdag er der selvfølgelig blevet lavet en kage:-) Den blev lavet i samme tema som invitationen, der bar præg af hans interesse for fodboldklubben B 1909  og smag for Albani pilsner. Favorit øllen er Odense classic, så derfor er det netop denne øl, der er på siden af kagen.
Kagen er chokoladekage med lækker lys chokolade/nougat/hasselnødde mousse. Opskriften kan du finde her. Kagen er smurt op med vanilje frosting inden fondant er lagt på.
B 1909 logo, Albani logo, flag samt Odense classic pilsneren er lavet i sukker papir, printet på min nye fødevare printer :-)










8 kommentarer:

  1. Hej Pia. Jeg er simpelthen nød til at høre dig hvor du har købt din fødevarer printer, har søgt og søgt men har ikke kunne finde noget.....der er nogen ting der bare ville gøre livet lettere med sådan en inden for dørene. Mange hilsner Betiina

    SvarSlet
  2. Hejsa,
    Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have sådan en printer. Prøv at kigge på dette link, så kan du se, hvad du skal bruge http://www.sukkerpapir.dk/products/startpakker/ Det er dog alt for dyrt at købe der.. fødevareblæk har jeg købt på ebay og sukkerpapir på kopyform.de Hvis du er på facebook, kan du evt melde dig ind i gruppen kagetosset.... alt om kageprintere - der kan du få nogle fif :-)

    SvarSlet
  3. Hej Pia,

    må igen rose dig for een fantastisk flot og fantasifuld kage. Men udover ideerne til hvordan kagen skal pyntes, hvor finder man så billeder af logoer, ølflasken o. lign. ??? til at printe ud på fotopapir

    Mange hilsner

    Tina Stig

    SvarSlet
  4. Hejsa, jamen alle billeder er fundet på nettet og redigeret så de passer til kagen. Ideerne kommer, når jeg hører, hvad folk havde forestillet sig af tema. Obs det er ikke fotopapir, det er printet på, men derimod sukkerpapir som kan spises. Og det er sæ'følig printet med fødevare blæk :-)

    SvarSlet
  5. Hej Pia
    Jeg skal til at købe papir til kageprint på kopyform.de - jeg er dog i tvivl om hvilke af typerne jeg skal købe - hviklet af det er det du har købt?
    Venlig hilsen
    Helle

    SvarSlet
  6. Hej Helle,
    Jeg bruger decor+ papiret :-) det er bedre end fondant papiret, da farverne godt kan blive lidt stribede på det tykke fondant papir. Pia

    SvarSlet
  7. Hej Pia
    Nu har jeg fået mit papir og patroner fra kopyform.de......men øv øv kun den lille sorte patron virker - har du været udsat for det? Hvad gør jeg evt. Forkert?
    Håber at du kan hjælpe mig!
    VhHelle

    SvarSlet
  8. Ævvvv nej desværre, det har jeg ikk prøvet og ved ikke, hvad du skal gøre ved det :-(( pøj pøj

    SvarSlet