mandag den 13. februar 2012

Kage til sølvbryllup.

Kreativiteten har arbejdet på højtryk den seneste uge. Min dejlige kusine Susanne og hendes mand Torben har nemlig sølvbryllup og jeg har fået lov til at lave kagen :-) Det eneste de ved om kagen er, at det bli'r noget chokolade noget - resten har været en overraskelse. Jeg startede med at lave nogle forskellige super flotte blomster, men da de var færdige, syntes jeg ikke, at det var det rigtige. Så igang igen.. Valget faldt på sølvroserne og dogwoodblomsterne på efeu ranke. Dette gør kagen enkel og elegant synes jeg.
Kagen er chokoladebunde med grofthakket chokolade i. Hver kage består af 3 bunde og 1 lag lys chokolade/nougatmousse og 1 lag hvid crunch mousse. Kagen er smurt op med vanilje frosting inden fondant er lagt på. Efter  fondant er lagt på og den nederste kant er dekoreret med en perlekant er kagen sprøjtet med perlemors spray - det giver virkelig en super flot effekt.




























11 kommentarer:

  1. Hold da kæft hvor er den flot. Det har godt nok taget nogle timer og træning, hva... Stående applaus fra mig!!

    SvarSlet
  2. Super flot kage. Er vild med blomsterne. Flot

    SvarSlet
  3. Super flot Pia - håber de blev glade for den.

    SvarSlet
  4. Den er bare så super flot, du er fantastisk dygtig, tusind tak for kagen
    Knus Susanne og Torben

    SvarSlet
  5. Velbekomme, jeg er glad for at du kunne li' den :-) Knus

    SvarSlet
  6. Meget, meget smuk og flot kage. Dogwoodblomsterne er virkelig kønne.

    SvarSlet
  7. Tusind tak for alle roserne :-))) Jeg er selv meget stolt af denne kage og synes absolut at det må være den smukkeste kage, jeg nogensinde har lavet..

    SvarSlet
  8. Sikke et arbejde. Hvor er den bare flot. :o)

    SvarSlet
  9. Smuk kage :-)

    SvarSlet
  10. Hej :-)
    Jeg skal prøve at lave en kage til mine forældres sølvbryllup, og jeg er vild med de sølvroser du har kreeret. Men da jeg er "ny i faget", så aner jeg ikke hvor jeg skal starte.. Hvor har du fået udstikker og farve fra? Tænker ogs at "perlekæden" er en udstikker?
    VH Camilla

    SvarSlet
  11. Så smukt kan det gøres, er vild med det enkle og efeublade er der bare noget helt særligt over!

    SvarSlet