lørdag den 21. april 2012

Nutella smørcreme

Der er åbnet sig en helt ny verden for mig efter jeg fik min Kenwood :-) Nu får jeg rigtig eksperimenteret.. I forbindelse med BMX kagen ville jeg prøve noget nyt at smøre op med og valgte at prøve nutellasmørcreme. Den er super velsmagende og virkelig nem at smøre op med.

Du skal bruge:

100 g smør (rigtigt smør, ikke smørbart)
100 g nutella (eller lign produkt)
100 flormelis.

Alt røres godt sammen og smøres på kagen. Hvis der er en rest til overs kan den sagtens gemmes enten i køleskab eller fryser. Smørcremen skal så bare være i stuetemp. når den skal bruges (evt. lun meget lidt i mikro ovnen).

4 kommentarer:

  1. Hej Pia,

    Vil bare høre om man ville kunne bruge smeltet chokolade til denne opskrift i stedet for nutella? Og her mener jeg både lys, mælke og mørk :)

    Mvh Tine

    SvarSlet
  2. Hej Tine, det tror jeg desværre ikke - men lad det da komme an på et forsøg :-) mvh Pia

    SvarSlet
  3. Tak for dit hurtige svar :-)
    Jeg har dog lige et spørgsmål mere... Kan man lave en appelsin eller citron mousse og hvordan? Og kan jeg sætte det sammen i en kage hvor der også er et lag jordbær mousse eller chokolade mousse? Ville gerne have noget lidt friskere fyld så det ikke er så chokolade tungt det hele :-)

    Mvh Tine

    SvarSlet
  4. hej igen :-) Jeg tror det vil være lækkert med et lag citrus fyld til chokolade. jeg ved, der er mange, der har haft succes med lime mousse. Jeg har desværre ikke haft prøvet det men prøv at google - jeg er sikker på at der kommer en masse opskrifter op :-)

    SvarSlet